Verklein de kloof tussen inwoners en politiek met focusonderzoek

We hebben duizend en één goede plannen voor de gemeente bedacht, maar wat wordt eigenlijk onze focus tijdens de campagne?

Waar moet gemeente vooral aan werken in de gemeente? En in de buurt? Als je dat weet, weet je als politieke partij welke focus je moet hebben in de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2026. Wij onderzoeken het voor je. De griffie organiseert het voor alle partijen, als het aan ons ligt, dan hebben alle partijen beschikking over dezelfde data. We noemen dit ‘focusonderzoek’.

3 x 3 x 3

De doorlooptijd van focusonderzoek is drie weken. De kosten bedragen 3.000 euro exclusief BTW. De tijdsinvestering aan jullie kant is drie uur: één uur voor het checken van de vragen, één voor zaken uur tussendoor en één uur om samen de resultaten te duiden.

Oók voor het college

Dezelfde inzichten zijn óók cruciaal voor de nieuwe colleges straks. In hun communicatie willen ze de focus leggen op zaken die ‘top of mind’ zijn bij de bevolking. En communicatie-afdelingen gebruiken de inzichten voor communicatie die mensen raakt.

Kortom, focusonderzoek is cruciale basis voor focus in en na de gemeenteraadsverkiezingen. Meerdere gemeenten hebben het al gedaan - of gaan het nu doen. Ook iets voor jullie?

__________________________________________________________________

Voor meer informatie neem contact op met Aart Paardekooper:

  • aart@pro-public.nl

  • 06-14625242.