Betrek ook het onzichtbare midden met een peiling

Om inwoners te betrekken, moet je ze eerst bereiken. Niet iedereen wil daarvoor naar een inspraakavond of een online platform van de gemeente. En daar ligt nu net de kracht van Facebook & Instagram. Koppel een advertentie op deze kanalen aan een paar gerichte vragen en je weet binnen enkele dagen wat ‘het onzichtbare midden’ vindt van een maatregel of dienst. De uitkomsten zijn vaak verrassend positief. Wat voor peilingen zijn er?

Peilingen.png

Beleef zelf het publiek

Wil je zelf voelen hoe het publiek denkt over A of B? Doe dan samen met ons de peiling-scrumm. Met een groepje ervaren enqueteurs gaan we naar de markt of een andere plaats met veel publiek. Uit de eerste hand krijg je alle indrukken en meningen. Alle antwoorden verzamelen we op een centrale plaats, zodat je na afloop een compleet beeld hebt van wat iedereen heeft gezegd.

Training Flitspeilingen

In deze training van een dagdeel laten we zien hoe je meer mensen kan betrekken met behulp van een flitspeiling:

  • Welke groepen bewoners laten zich makkelijk/moeilijk betrekken?

  • Wat voor soorten flitspeilingen zijn er?

  • Hoe maak je een flitspeiling tot een succes?

Tijdens de training gaan we aan de slag met een concreet thema en vragenlijst. Het betrekken van usual suspects is nog nooit zo makkelijk geweest. Dus wil je meer weten over de manier waarop - het maken van een goede enquete & survey - kom dan naar deze training!