De Vragendokter

Je kent het wel: iemand komt aanzetten met vreselijke vragen voor inwoners of medewerkers. Te lang. Te veel moeilijke woorden. Te… Kortom: te veel gedacht vanuit de zender in plaats van de ontvanger. Wat doe je? Alleen ‘nee’ zeggen is geen optie. Er is ook een ‘ja’ nodig maar dan tegen iets beters.

Raadpleeg dan de Vragendokter. Die stelt snel een diagnose: wat zijn slechte vragen, wat zijn goede vragen en is er een medicijn?

Hoe werkt het? Ben je abonnee op De Inwoner Centraal? Stuur de vragen naar info@pro-public.nl. Vertel er bij waar je twijfels over hebt. Binnen een werkdag nemen contact met je op en stellen we samen de diagnose. We geven ook alvast tips: wat kan beter en hoe kan dit beter. Zo werken samen aan betere vragen, een ‘ja’.

Moeten eigenlijk alle vragen op de schop? En is het belangrijk om de vakcollega(‘s) daarbij te betrekken? Dan vertellen we dat eerlijk. We organiseren dan een scrum van één tot anderhalf uur met jou en vakcollega’s. Daarna heb je vragen die inwoners wél begrijpen. We rekenen dan ons gebruikelijke uurtarief van 130 euro exclusief BTW. Maar probeer eerst de gratis service en mail je vragen naar info@pro-public.nl voor vrijblijvende tips.

Nog niet geabonneerd op De Inwoner Centraal? Schrijf je hier rechts in.