Leer doelgericht analyseren, adviseren met gezag en impact analyseren.
Met onze driedaagse cursus issuemanagement.
Wij bieden een complete driedaagse opleiding issue- en reputatiemanagement. Elke dag van deze cursus heeft een vaste opbouw: a) kennismaking en leerdoelen, b) uitleg van theorie met voorbeelden, c) maken van analyses en d) de wrap-up waarin deelnemers leren van elkaars producten. Tijdens de cursus leren wij je doelgericht analyseren, adviseren met gezag en impact analyseren. De nadruk ligt op voorbeelden en methodiek en daarbinnen op duiding en advisering. Meer dan 900 deelnemers van gemeenten, provincies, waterschappen en uitvoeringsorganisaties namen inmiddels al deel aan de cursus issuemanagement!
Het programma van de cursus en de bijbehorende leerdoelen zien er als volgt uit:
Dag 1: Leren maken en benutten van issueanalyses en impactanalyses
hoe herken je een issue snel?
hoe krijg je er grip op met een analyse?
wanneer maak je juist een impactanalyse?
hoe adviseer je met gezag?
Dag 2: Leren maken en doorvertalen van Tamtams, in de context van de Newsroom:
wat is een TamTam?
wat zijn de doelen van een TamTam?
welke TamTam is ideaal voor onze organisatie?
hoe maak je hem ?
hoe benut je een TamTam optimaal?
Dag 3: Leren maken en benutten van reputatieanalyses:
wat is het verschil tussen identiteit, imago en reputatie?
wat is een reputatieanalyse?
hoe maak je een reputatieanalyse?
hoe bespreek je een reputatieanalyse het beste?
Investering en planning
De investering voor de driedaagse training issuemanagement bedraagt € 6.950 voor een groep van maximaal 10 personen. Genoemd bedrag is exclusief BTW en inclusief onkosten.
Meld je vandaag nog aan!